Kwestia obecności religii w szkole budzi wiele emocji i opinii. Zwolennicy argumentują, że nauczanie religii może wspierać rozwój moralny i etyczny uczniów, a także promować zrozumienie różnych tradycji kulturowych. Z drugiej strony, przeciwnicy wskazują, że szkoła powinna być miejscem neutralnym, gdzie uczniowie mogą rozwijać swoje przekonania bez presji ze strony instytucji.
Warto również brać pod uwagę różnorodność wyznań i przekonań wśród uczniów, co może wpływać na to, jak religia jest postrzegana w szkole. Ostatecznie, to, czy religia powinna być obecna w edukacji, zależy od kontekstu społecznego i kulturowego danego kraju oraz od podejścia do edukacji obywatelskiej i tolerancji.
Do rozmowy na temat szkolnego nauczania religii organizatorzy zaprosili:
Debatę poprowadzi redaktor Piotr Osowicz.
Spotkanie odbędzie się 13 grudnia 2024 r., w auli Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu przy pl. Katedralnym 1a, o godzinie 15.
Wstęp wolny!
Organizator: Fundacja Obserwatorium Społeczne.
Partner: Urząd Miejski Wrocławia.
Współpraca: Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu.