W tej sekcji naszej strony udzielamy odpowiedzi na często zadawane pytania. Dział ten będzie się rozwijał w miarę napływania pytań i odpowiedzi. Możesz wybrać temat, klikając w tagi (tagi ułożone w porządku alfabetycznym).

 

  • Jakie mam możliwości, jeśli sesję poprawkową skończyłem z oceną niedostateczną?
    • Prośba o warunkowy wpis na nowy semestr z tzw. „egzaminem warunkowym” czyli dodatkowym egzaminem w przeciągu 2 miesięcy, jeśli niezaliczone przedmioty nie mają więcej niż 8 ECTS.
    • Prośba o warunkowy wpis na nowy semestr z powtarzaniem przedmiotów, jeśli niezaliczone przedmioty nie mają więcej niż 8 ECTS (uwaga: powtarzanie przedmiotu jest prawem studenta, ale podlega płatności).
    • Prośba o egzamin komisyjny, jeśli student nie zgadza się z oceną (uwaga: w tym trybie student przedstawia uzasadnienie oraz zarzuty wobec profesora, do których profesor ma prawo się odnieść, zanim rektor udzieli zgody na egzamin.)
    • Przydatne dokumenty: przejdź
  • Czy mogę przedłużyć termin oddania pracy magisterskiej poza okres studiów?
    • Po zakończeniu ostatniego roku akademickiego studiów osoba, która nie złożyła pracy i tym samym nie ma zaliczonego seminarium naukowego oraz 10 semestru, jest skreślana z listy studentów.
    • Zgodnie z Regulaminem studiów na PWT § 19 nr 7 "Wznowienia studiów w celu ukończenia i obrony pracy dyplomowej można dokonać w każdej chwili." - z zachowaniem następujących warunków:
      • a) wznowienie na studiach jednolitych magisterskich jest możliwe dwukrotnie, a na studiach pierwszego lub drugiego stopnia - jednokrotnie (Regulamin § 19 nr 3);
      • b) od momentu skreślenia upłynęło nie więcej niż 5 lat; jeśli ten warunek jest niespełniony, Rektor nakłada specjalne warunki, łącznie z obowiązkiem powtarzania wskazanych zajęć lub egzaminów (np. Ex Universa), a nawet semestru. (Regulamin § 19 nr 2).
    • Oznacza to, że przed planowanym wznowieniem studiów trzeba sprawdzić, czy spełnia się warunki, przygotować pracę poza studiami, tak, aby była prawie gotowa, przedstawić ją promotorowi i uzyskać jego aprobatę, wznowić studia na 10 semestrze i obronić pracę jako już jako aktywny student.
  • Czy mogę dokończyć studia, które rozpocząłem przed rokiem 2016?
    • W roku 2016 Uczelnia nowelizowała program kształcenia, stąd osoby, które rozpoczęły studia przed rokiem 2016 realizowały nieco inny program, niż aktualnie prowadzony.
    • Aby móc ukończyć studia, taka osoba musi zostać przyjęta na nowy program, który posiada różnice względem starszego.
    • Celem przyjęcia na nowy program, należy spełnić warunki wznowienia na studia.
    • Po wznowieniu na kierunku z nowym programem, uczelnia weryfikuje różnicę programową, a wszystkie przedmioty z nowego programu, które nie pokrywają się treściowo ze starszym, muszą zostać zaliczone na aktualnych zasadach.
  • Jakie zasady ubezpieczenia zdrowotnego obowiązują studenta po ukończeniu 26 roku życia?
    • Nie biorąc pod uwagę sytuacji wyjątkowych (np. orzeczenie o niepełnosprawności), po ukończeniu 26 roku życia student  traci prawo do korzystania z ubezpieczenia rodziców / opiekunów prawnych / dziadków.
    • Od tego momentu, aby móc korzystać z bezpłatnej opieki zdrowotnej w NFZ, musi być objęty nowym ubezpieczeniem ZUS (np. w miejscu pracy swoim, ew. małżonka).
    • Jeśli nie może skorzystać z innych możliwości, wtedy może być zgłoszony do ubezpieczenia w ZUS przez Uczelnię.
    • Jeśli chce się skorzystać z ubezpieczenia przez Uczelnię, należy złożyć w dziale kadr najpóźniej do 7 dni wniosek o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym wraz z oświadczeniem (druki są podane w odpowiednim Regulaminie).
    • Osoba nieubezpieczona w ZUS, nie będzie mogła skorzystać z bezpłatnej opieki medycznej w NFZ, co oznacza, że w sytuacji hospitalizacji i innych usług medycznych, może zostać obciążona rachunkiem przez NFZ.
    • Więcej na stronie Ubezpieczenie NFZprzejdź
  • Czy stracę ubezpieczenie zdrowotne w sytuacji skreślenia z listy studentów?
    • Prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej z tytułu ubezpieczenia studenckiego ustaje po upływie czterech miesięcy od wyrejestrowania przez uczelnię z ZUS. Wyrejestrowanie następuje w następnym dniu po dacie uzyskania mocy prawnej skreślenia. Oznacza to, że jeśli skreślenie nabrało mocy prawnej np. w dn. 15 listopada, to od dnia 16 listopada liczy się cztery miesiące, o których mowa wcześniej.
    • Więcej na stronie Ubezpieczenie NFZprzejdź