Obowiązek używania adresu uczelnianego

Jeśli pracownik lub student komunikuje się elektronicznie z uczelnią, jest zobowiązany do posługiwania się wyłącznie adresem uczelnianym. Uwaga: także decyzje administracyjne przesyłane służbową pocztą elektroniczną uważane są za wiążące. [Zob. Zarządzenie Rektora PWT we Wrocławiu w sprawie zakładania, użytkowania i likwidacji kont pracowników i studentów PWT na platformach internetowych (ZR/07/2021), §3] przejdź. Korespondencja z użyciem prywatnych kont email nie ma waloru urzędowego (oprócz procedury odzyskiwania konta, po dodatkowej weryfikacji adresu).

Pracownicze i studenckie konta elektroniczne

Na uczelni używa się obowiązkowo następujących kont

  • w domenie Gmail:
    • studenckie: format "numeralbumu@student.pwt.wroc.pl" (nazwą loginu jest numer albumu studenta)
    • pracownicze: format "imie.nazwisko@pwt.wroc.pl"
  • w domenie Microsoft: format "...@pwtwroc.onmicrosoft.com" (m.in. do obsługi Microsoft Teams)
  • uczelniane konto w USOS (Uniwersytecki System Obsługi Studiów)
    • studenckie: format "numeralbumu" (nazwa konta to numer albumu)
    • pracownicze: format = adres email (nazwa konta to pełny adres email)

Uwaga: do aktywowania kont uczelnianych zawsze jest potrzebne prywatne konto email. 

Przedstawiamy pomoc w obsłudze uczelnianych kont elektronicznych. Wybierz właściwy temat.