Jeśli pracownik lub student komunikuje się elektronicznie z uczelnią, jest zobowiązany do posługiwania się wyłącznie adresem uczelnianym. Uwaga: także decyzje administracyjne przesyłane służbową pocztą elektroniczną uważane są za wiążące. [Zob. Zarządzenie Rektora PWT we Wrocławiu w sprawie zakładania, użytkowania i likwidacji kont pracowników i studentów PWT na platformach internetowych (ZR/07/2021), §3] przejdź. Korespondencja z użyciem prywatnych kont email nie ma waloru urzędowego (oprócz procedury odzyskiwania konta, po dodatkowej weryfikacji adresu).
Na uczelni używa się obowiązkowo następujących kont
Uwaga: do aktywowania kont uczelnianych zawsze jest potrzebne prywatne konto email.
| serwis | miejsce logowania | login studencki | login pracowniczy | hasło przesyłane na | zmiana hasła | podpowiedzi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| email uczelniany | mail.google.com (Gmail) | nr_albumu@student.pwt.wroc.pl | imie.nazwisko@pwt.wroc.pl | email prywatny | samodzielnie, uwaga hasło startowe ważne 48 godzin / starsze konta: via administracja | Można przekierować na pocztę prywatną: gmail → ustawienia → zobacz wszystkie ustawienia → przekazywanie → włącz przekazywanie → dodaj adres [uwierzytelnianie 2F → dalej → przekaż dalej → zapisz zmiany |
| USOS | usos.pwt.wroc.pl | nr_albumu | i.nazwisko / lub email | email uczelniany | samodzielnie przy użyciu uczelnianej poczty | numer albumu bez wiodącego zera z legitymacji |
| Microsoft | https://login.microsoftonline.com | Imie.Nazwisko@pwtwroc.onmicrosoft.com | email uczelniany | inform. w IT | Dobrze pobrać osobną aplikację Teams | |
Przedstawiamy pomoc w obsłudze uczelnianych kont elektronicznych. Wybierz właściwy temat.