Zasady płatności:

  • należy używać spersonalizowanego wirtualnego konta bankowego dowiedz się więcej
  • tylko płatności na odpowiednie konto wirtualne są odnotowywane na Twoim koncie USOS i umożliwiają bezproblemowe rozliczanie studentów oraz dopuszczanie do sesji
  • prosimy zaprzestać używania ogólnego konta uczelnianego do opłat za studia


Informacje podstawowe

W Uczelni pobierane są opłaty, zgodnie z Regulaminem opłat przejdź

  • A. za świadczone usługi edukacyjne:
    • na wszystkich stopniach i formach studiów za:
      • powtarzanie roku, semestru lub określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce;
      • powtarzanie egzaminu dyplomowego, egzaminu Ex Universa Theologia;
      • wznowienie studiów;
      • egzaminy warunkowe;
      • potwierdzania efektów uczenia się.
    • na studiach niestacjonarnych i podyplomowych również za kształcenie (czesne);
    • udział w zajęciach nieobjętych planem i programem studiów;
    • kursy dokształcające;
    • kursy językowe.
  • B. za sporządzanie dokumentów związanych z przebiegiem studiów (w tym m.in.za wydanie indeksu, legitymacji studenckiej, dyplomu, wydanie świadectwa oraz innego dokumentu związanego z tokiem studiów),dokonywanie sprostowań i wydawanie duplikatów, dodatkowego odpisu dyplomu; za wydanie duplikatu dokumentu pobiera się opłatę o połowę wyższą od opłaty za wydanie oryginału;
  • C. za postępowanie związane z przyjęciem na studia (opłata rekrutacyjna);
  • D. na pokrycie kosztów wezwań do zapłaty, wysyłanych do studentów, w związku z niedotrzymaniem terminu wniesienia opłaty;
  • E. za nostryfikację dyplomów,
  • F. na studiach stacjonarnych za czynności administracyjno-organizacyjne i formacyjne (opłata administracyjna).

Tabela opłat

Opłaty za dydaktykę reguluje każdego roku zarządzenie Rektora PWT wraz z załączoną do niego Tabelą opłat przejdź

Sposoby wnoszenia opłat

  • Obecnie głównym sposobem opłat za studia niestacjonarne lub za inne czynności administracyjne jest płatność na konto spersonalizowane w USOS-Web przejdź
  • Przelewem na konto: w opisie proszę podać imię i nazwisko, semestr i rok studiów oraz rodzaj opłaty
  • PWT nie przyjmuje wpłat gotówkowych.

Numery kont

  • UWAGA: osoby studiujące we Wrocławiu otrzymały spersonalizowane numery kont (dowiedz się więcej)
  • Podyplomowe Studia Teologiczno-Katechetyczne w Zielonej Górze: 42 1600 1462 1837 1954 6000 0005 

Terminy

  • Pierwsza rata czesnego za studia płatne musi być wpłacona w przeciągu pierwszego miesiąca semestru (I semestr do końca października i II semestr do końca lutego). 
  • Jako termin zapłaty przyjmuje się datę wpływu środków pieniężnych na konto uczelni.
  • Uwaga: osoby kontrolujące przebieg swojej wpłaty w USOS-Web często oczekują, że ich wpłata pojawi się od razu w USOS-Web. Jednak należy pamiętać, że USOS-Web nie jest platformą bankową, tylko serwisem pomocniczym, który informuje o stanie rejestracji płatności na koncie bankowym uczelni. Trzeba więc być świadomym, że od opłaty wykonanej na komputerze do ukazania się jej w zakładce studenta w USOS-Web dokonują się pewne pośrednie kroki, które zabierają czas:
    • opłata wykonana na Twoim koncie bankowym (np. piątek wieczorem)
    • przelanie przez Twój bank środków na Twoje konto spersonalizowane w banku BNP Paribas, który obsługuje PWT (ta operacja może wymagać odczekania, aż nastąpi dzień roboczy, np. poniedziałek rano)
    • import przelewów z Twoją wpłatą do USOS-Web (2 razy w tygodniu: najczęściej wtorek i piątek)
    • pojawienie się informacji o zarejestrowanej wpłacie na Twoim koncie USOS
    • informacja dla osób wpłacających kilka dni przed terminem: jeśli Twój przelew dotarł na Twoje konto PWT w terminie, to USOS w momencie importu danych wyzeruje naliczające się odsetki (to znaczy, że jeśli np. termin opłaty wypadł w niedzielę 31.12.2023, a Ty dokonałeś opłaty w piątek 29.12.2023 po południu, to Twój bank najprawdopodobniej przeleje Twoją wpłatę w poniedziałek na Twoje konto uczelniane, a na koncie bankowym uczelni może się ona pojawić we wtorek, z tym że we wtorek import danych dotyczy wyłącznie przeszłości, więc do USOS zostanie tego dnia wgrana informacja sięgająca do poniedziałku; następny import będzie w piątek i wtedy USOS "dowie się" o Twojej wpłacie, a odsetki liczone od poniedziałku wyzeruje).
  • Nieterminowe wniesienie opłaty za studia powoduje naliczanie ustawowych odsetek.

Odsetki

    • Przy wpłatach, które graniczą z terminem płatności, należy ocenić, czy wpłata ma szansę dotrzeć na konto uczelni przed terminem, czy też najprawdopodobniej albo na pewno dotrze na konto uczelni po terminie. Jest to o tyle ważne, że jeśli wpłata dotrze po terminie, to w konkretnym dniu wpłaty już będą czekały ustawowe odsetki. Aby obliczyć ddsetki na docelowy dzień, korzystamy z kalkultatora odsetek w USOS i dodajemy odpowiednią kwotę do całej wpłaty. [kliknij w grafikę, aby powiększyć]

odsetki-1b.jpg

  • Po dokonaniu wpłaty niższej niż suma z odsetkami, USOS najpierw ureguluje odsetki, aby już nie narastały, natomiast deficyt zostanie zarejestrowany jako odrębne zobowiązanie zatytułowane "Odsetki" zarejestrowane na dzień wpłaty. [kliknij w grafikę, aby powiększyć]

odsetki-2b.jpg

Raty

  • Istnieje możliwość, aby z uzasadnionego powodu złożyć wniosek do Rektora PWT o rozłożenie płatności za studia na dwie raty.  Po uzyskaniu zgody student jest zobowiązany do zachowania wyznaczonego harmonogramu wpłat.
  • Wzór wniosku o rozłożenie opłaty czesnego na raty: przejdź

Faktury

  • W związku z obowiązującymi przepisami państwowymi oraz działaniem systemu księgowego na PWT, który ewidencjonuje jedynie dokumenty wystawione w ciągu 7 dni od dokonania zapłaty, informujemy, że od 01.01.2016 r. można uzyskać fakturę/rachunek za dokonanie wpłaty jedynie w ciągu 7 dni od dnia wpłaty – w późniejszym terminie jest to niemożliwe.
  • Fakturę dla osób fizycznych, w tym dla studentów, wystawia się tylko i wyłącznie na wniosek zainteresowanych osób. Wniosek należy przesłać na adres email ksiegowosc@pwt.wroc.pl lub złożyć osobiście w Księgowości PWT (ul. Katedralna 9).
  • Wzór wniosku: przejdź
  • Prośbę taką należy zgłosić w terminie do 7 dni od dokonania wpłaty i jednocześnie nie później niż do końca miesiąca, w którym została dokonana opłata. Faktura wystawiana jest na osobę/podmiot, który dokonał wpłaty. Nie jest możliwe wystawienie faktury na firmę, kiedy przelewu dokonał student ze swojego konta.

Płatności z wykorzystaniem systemu USOS

Prosimy o regulowanie płatności na studiach z użyciem specjalnego spersonalizowanego konta bankowego. Każdy student / słuchacz posiada swój niepowtarzalny numer konta, dostępny na własnej podstronie Usos-Web.

  • Przejdź na stronę USOS, zakładka dla "DLA WSZYSTKICH" > "PŁATNOŚCI"

platnosci-1a.png

  • Na tej podstronie zobaczysz dostępne informacje o swoich płatnościach. Jeśli chcesz dojść do swojego numeru konta, kliknij "konta bankowe uczelni".

platnosci-1a.png

  • Na dole strony zobaczysz tabelę z informacją o Twoim numerze konta wirtualnego.

platnosci-1a.png