Zob. Deklarację dostępności PWT

  • Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnością: p. mgr Anna Kohut
  • Biuro przejdź 
  • 7 zasad wsparcia edukacyjnego KRASP przejdź 

Mapa dostępności

  • Zob. Prezentację obszarów dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami przejdź

Wsparcie finansowe

  • PWT przyznaje wsparcie oraz dysponuje środkami dotacji na zadania związane ze stwarzaniem studentom i doktorantom z niepełnosprawnością warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia.
  • Zob. Regulamin sposobu przyznawania wsparcia, wzory pism (wniosek o wsparcie w niepełnosprawności) przejdź

Wsparcie w procesie kształcenia

  • Studenci ze specjalnymi potrzebami, do których również należy pomoc w tzw. wykluczeniu cyfrowym (np. trudności z opanowaniem nowoczesnych technik informatycznych używanych na uczelni) mają możliwość skorzystania z kompleksowego wsparcia, którym administruje pracownik Biura obsługi OzN (pok. nr 21 w budynku dydaktycznym).
  • Pomoc obejmuje wsparcie w procedurach dydaktycznych i administracyjnych oraz pomoc przy zapisach na przedmioty wybieralne, wypożyczenie sprzętu.
  • Potrzebę pomocy w wyżej wymienionym zakresie prosimy zgłaszać na adres pracownika Biura

Wsparcie sprzętowe

  • Na uczelni działa wypożyczalnia sprzętu komputerowego dla osób z niepełnosprawnością przejdź
  • Na uczelni działa wypożyczalnia nadajników FM, które umożliwiają osobom słabosłyszącym odbieranie przez swój aparat słuchowy sygnałów ze środowiska.

Ułatwienia dostępu

  • Uczelnia ułatwia dostęp do administracji i dydaktyki osobom z niepełnosprawnością ruchową:
    • parking dla osób z niepełnosprawnością w bliskiej odległości od budynku administracji
    • system przywoławczy (wzywania pomocy) przy wejściu do budynku administracji
    • windy dostosowane dla osób niesłyszących w budynku dydaktycznym
    • WC dla osób z niepełnosprawnościami w budynku dydaktycznym i bibliotece
    • podjazd dla osób z niepełnosprawnościami do Auli PWT i w bibliotece

7 zasad wsparcia edukacyjnego KRASP

Uczelnia kieruje się 7 zasadami wsparcia edukacyjnego, które zostały przyjęte i upowszechnione przez Konferencję Rektorów Akademickich Szkół Polskich jako wzorzec oferty wsparcia edukacyjnego kierowanej do studentów z niepełnosprawnościami.

  • Zasada 1. Indywidualizacja: adaptacje procesu studiowania osoby niepełnosprawnej zawsze przygotowywane są w odpowiedzi na jej indywidualne potrzeby edukacyjne wynikające ze specyfiki stanu zdrowia w danym momencie oraz specyfiki danego kursu, w tym warunków, w jakich się on odbywa.
  • Zasada 2. Podmiotowość: czyli uwzględnianie autonomii osoby niepełnosprawnej i jej prawa do decydowania o sobie.
  • Zasada 3. Rozwijanie potencjału: osoby niepełnosprawnej w związku ze studiowanym przez nią kierunkiem studiów. Oznacza ono dobór takich adaptacji, które pozwalałyby studentowi nabywać wiedzę i rozwijać praktyczne umiejętności.
  • Zasada 4. Racjonalność dostosowania: to znaczy proponowanie adaptacji racjonalnych ekonomicznie, skutecznie wyrównujących szanse osoby niepełnosprawnej oraz gwarantujących zachowanie standardu akademickiego.
  • Zasada 5. Utrzymanie standardu akademickiego: czyli przygotowanie adaptacji studiów przy jednoczesnym utrzymaniu kryteriów merytorycznych obowiązujących wszystkich studentów danego kierunku.
  • Zasada 6. Adaptacje najbliższe standardowemu przebiegowi zajęć: to znaczy takie, które nie mają charakteru przywilejów dla osoby niepełnosprawnej, ale w sposób racjonalny wyrównywałyby jej szanse w dostępie do oferty kształcenia uznanej za optymalną na danym kierunku.
  • Zasada 7. Równe prawa i obowiązki: czyli dbałość nie tylko o realizowanie równych praw dla osób niepełnosprawnych, ale również (dzięki zapewnieniu tych praw) egzekwowanie wypełniania obowiązków studenckich na takim samym poziomie, jak w przypadku studentów bez niepełnosprawności.