Projekt "Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu Uczelnią równych szans" jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
Celem projektu jest zniwelowanie barier dostępności dla studentów i pracowników uczelni z niepełnosprawnościami poprzez wsparcie zmian organizacyjnych i podnoszenie świadomości i kompetencji kadry uczelni z zakresu niepełnosprawności poprzez realizację działań mających na celu zapewnienie przez uczelnię dostępności komunikacyjnej administrowanych stron internetowych, narzędzi informatycznych, procedur kształcenia w kształceniu na poziomie wyższym, wprowadzenie do programów kształcenia modyfikacji zapewniających ich dostępność dla studentów z niepełnosprawnościami oraz działań z zakresu dostępności architektonicznej w okresie od 1.10.2021 do 30.09.2023 24 miesiące dla ścieżki MINI.
Kierownik projektu
- ks. dr hab. Rajmund Pietkiewicz, prof. PWT: Kierownik projektu / Ekspert w zespole dot. aktualizacji dokumentów horyzontalnych / Ekspert w zespole dot. aktualizacji procedur
Zespół projektowy (kolejność alfabetyczna)
- Stanisław Brzeziński: Specjalista ds. administracyjno-gospodarczych / Ekspert w zespole dot. aktualizacji procedur
- mgr inż. Aneta Fausek: Specjalista ds. administracyjno-sprawozdawczych
- mgr Paweł Kita: Psycholog
- ks. dr Mirosław Kiwka: Pracownik Punktu obsługi osób z niepełnosprawnością
- mgr Anna Kohut: Pełnomocnik Rektora ds. osób z niepełnosprawnością, specjalista ds. administracji
- mgr Honorata Krzus: Specjalista ds. kadrowo-płacowych
- mgr Katarzyna Likus: Doradca edukacyjny
- dr Magdalena Malik: Ekspert w zespole dot. aktualizacji dokumentów horyzontalnych
- ks. dr hab. Kazimierz Papciak, prof. PWT: Ekspert w zespole dot. aktualizacji dokumentów horyzontalnych
- ks. dr Kacper Radzki: Ekspert w zespole dot. aktualizacji procedur
- mgr Grażyna Sabat: Specjalista ds. finansowo-sprawozdawczych
- mgr Marta Szczepkowska: Psycholog
- mec. Dagmara Zalewa: Prawnik
W ramach projektu przewidziano realizację następujących zadań:
- Poprawa dostępności struktury organizacyjnej poprzez poszerzenie zakresu działalności w PWT
- Poprawa dostępności i likwidacja barier w obszarze architektury w PWT
- Poprawa dostępności i likwidacja barier w obszarze procedur i dokumentów horyzontalnych w PWT
- Poprawa dostępności i rozwój zaplecza technologicznego i obszarze technologii wspierających w PWT
- Poprawa dostępności i realizacja wsparcia edukacyjnego osób z różnymi niepełnosprawnościami w PWT
- Realizacja szkoleń podnoszących świadomość niepełnosprawności dla kadry dydaktycznej, administracyjnej i zarządzającej w PWT
Planowane efekty
- Ułatwienie osobom z niepełnosprawnością udziału w procesie dydaktycznym przez wdrożenie procedur wsparcia edukacyjnego poprzez wdrożenie odpowiednich procedur, regulaminów w PWT.
- Zniwelowanie barier dostępności w procesie edukacji dla osób z niepełnosprawnością przez utworzenie punktu obsługi osób niepełnosprawnych i rozszerzenie Działalności Pełnomocnika w PWT.
- Zniwelowanie barier dostępności dla osób z niepełnosprawnością przez opracowanie strony internetowej, zgodnej ze standardami dostępności WCAG 2.1.
- Wdrożenie oprogramowania spełniającego kryteria dostępności.
- Zniwelowanie barier dostępności przez konsultacje ze specjalistami w PWT.
- Likwidację barier architektonicznych poprzez realizację prac adaptacyjnych w celu zwiększenia dostępności.
Zobacz zestaw opracowanych dokumentów na temat dostępności Przejdź
Okres realizacji projektu: 01.10.2021 – 30.09.2023 r.
Zamówienia publiczne
- Informacje o projekcie w dziale "Zamówienia publiczne PWT" przejdź
Wykaz kosztów
- 966 078,76 zł - Wkład Funduszy Europejskich
- 995 968,76 zł – Wartość projektu
Wypożyczalnia sprzętu komputerowego
- W ramach projektu działa przy Uczelni wypożyczalnia sprzętu komputerowego (zob. więcej).
Doradca edukacyjno-zawodowy
-
W ramach projektu społeczność akademicka korzystała z konsultacji z doradcą edukacyjno-zawodowym.
Zakres wsparcia:
- określić swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju,
- porozmawiać o dalszej ścieżce edukacyjnej np. rozważyć kolejne studia bądź specjalizacje,
- stworzyć profesjonalne CV,
- przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,
- określić kierunek rozwoju zawodowego,
- omówić skuteczne sposoby poszukiwania pracy,
- poznać obowiązki i przywileje wynikające z posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności,
- poruszyć inne tematy zw. z rozwojem zawodowym, w zależności od indywidualnej sytuacji np. autoprezentacja, komunikacja, praca zespołowa.
-
Terminy dyżurów doradczych (w godz. 10:00–16:00) na rok 2022/2023:
- pn 13 marca 2023
- pn 17 kwietnia 2023
- pn 22 maja 2023
- pn 5 czerwca 2023
Katarzyna Likus, doradca edukacyjny i zawodowy, trener umiejętności miękkich.
Od wielu lat towarzyszę ludziom w drodze ich zawodowego i osobistego rozwoju. Specjalizuję się w doradztwie zawodowym, inspiruję coachingiem i psychologią. Wspieram w określeniu zasobów, odkrywaniu potencjału, obszarów do rozwoju. Doświadczenie zdobyłam pracując przez 8 lat w organizacjach związanych z aktywizacją osób z niepełnosprawnościami i wykluczonymi społecznie. Od 3 lat wspieram rozwój karier studentów w środowisku uczelni wyższej. Ukończyłam 5-letnie studia wyższe na kierunku Pedagogika z specjalizacjami: „Poradnictwo edukacyjno – zawodowe” oraz "Poradnictwo psychologiczno - pedagogiczne" na Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Ponadto studia podyplomowe: „Coaching z elementami psychologii” na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS we Wrocławiu. Stale rozwijam się i kształcę uczestnicząc w konferencjach, certyfikowanych szkoleniach. Moją pasją jest turystyka rowerowa oraz piesze wycieczki górskie.
Psycholog
W ramach projektu działał przy Uczelni punkt konsultacji psychologicznych.