Kliknij w szybkie łącze:
polska-flaga-napis-rp.png instytucje-ue-europejski-fundusz-spoleczny.png
programy-fundusze-europejskie-wiedza-edukacja-rozwoj.png

Projekt "Papieski Wydział Teologiczny we Wrocławiu Uczelnią równych szans" jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.

Celem projektu jest zniwelowanie barier dostępności dla studentów i pracowników uczelni z niepełnosprawnościami poprzez wsparcie zmian organizacyjnych i podnoszenie świadomości i kompetencji kadry uczelni z zakresu niepełnosprawności poprzez realizację działań mających na celu zapewnienie przez uczelnię dostępności komunikacyjnej administrowanych stron internetowych, narzędzi informatycznych, procedur kształcenia w kształceniu na poziomie wyższym, wprowadzenie do programów kształcenia modyfikacji zapewniających ich dostępność dla studentów z niepełnosprawnościami oraz działań z zakresu dostępności architektonicznej w okresie od 1.10.2021 do 30.09.2023 24 miesiące dla ścieżki MINI.

Kierownik projektu

  • ks. dr hab. Rajmund Pietkiewicz, prof. PWT: Kierownik projektu / Ekspert w zespole dot. aktualizacji dokumentów horyzontalnych / Ekspert w zespole dot. aktualizacji procedur

Zespół projektowy (kolejność alfabetyczna)

  • Stanisław Brzeziński:  Specjalista ds. administracyjno-gospodarczych / Ekspert w zespole dot. aktualizacji procedur
  • mgr inż. Aneta Fausek: Specjalista ds. administracyjno-sprawozdawczych
  • mgr Paweł Kita: Psycholog
  • ks. dr Mirosław Kiwka: Pracownik Punktu obsługi osób z niepełnosprawnością
  • mgr Anna Kohut: Pełnomocnik Rektora ds. osób z niepełnosprawnością, specjalista ds. administracji
  • mgr Honorata Krzus: Specjalista ds. kadrowo-płacowych
  • mgr Katarzyna Likus: Doradca edukacyjny
  • dr Magdalena Malik: Ekspert w zespole dot. aktualizacji dokumentów horyzontalnych
  • ks. dr hab. Kazimierz Papciak, prof. PWT: Ekspert w zespole dot. aktualizacji dokumentów horyzontalnych
  • ks. dr Kacper Radzki: Ekspert w zespole dot. aktualizacji procedur
  • mgr Grażyna Sabat: Specjalista ds. finansowo-sprawozdawczych
  • mgr Marta Szczepkowska: Psycholog
  • mec. Dagmara Zalewa: Prawnik

W ramach projektu przewidziano realizację następujących zadań:

  • Poprawa dostępności struktury organizacyjnej poprzez poszerzenie zakresu działalności w PWT
  • Poprawa dostępności i likwidacja barier w obszarze architektury w PWT
  • Poprawa dostępności i likwidacja barier w obszarze procedur i dokumentów horyzontalnych w PWT
  • Poprawa dostępności i rozwój zaplecza technologicznego i obszarze technologii wspierających w PWT
  • Poprawa dostępności i realizacja wsparcia edukacyjnego osób z różnymi niepełnosprawnościami w PWT
  • Realizacja szkoleń podnoszących świadomość niepełnosprawności dla kadry dydaktycznej, administracyjnej i zarządzającej w PWT

Planowane efekty

  • Ułatwienie osobom z niepełnosprawnością udziału w procesie dydaktycznym przez wdrożenie procedur wsparcia edukacyjnego poprzez wdrożenie odpowiednich procedur, regulaminów w PWT.
  • Zniwelowanie barier dostępności w procesie edukacji dla osób z niepełnosprawnością przez utworzenie punktu obsługi osób niepełnosprawnych i rozszerzenie Działalności Pełnomocnika w PWT.
  • Zniwelowanie barier dostępności dla osób z niepełnosprawnością przez opracowanie strony internetowej, zgodnej ze standardami dostępności WCAG 2.1.
  • Wdrożenie oprogramowania spełniającego kryteria dostępności.
  • Zniwelowanie barier dostępności przez konsultacje ze specjalistami w PWT.
  • Likwidację barier architektonicznych poprzez realizację prac adaptacyjnych w celu zwiększenia dostępności.

Zobacz zestaw opracowanych dokumentów na temat dostępności Przejdź


Okres realizacji projektu: 01.10.2021 – 30.09.2023 r.

Zamówienia publiczne

  • Informacje o projekcie w dziale "Zamówienia publiczne PWT" przejdź

Wykaz kosztów

  • 966 078,76 zł - Wkład Funduszy Europejskich
  • 995 968,76 zł – Wartość projektu

Wypożyczalnia sprzętu komputerowego

  • W ramach projektu działa przy Uczelni wypożyczalnia sprzętu komputerowego (zob. więcej).

Doradca edukacyjno-zawodowy

  • W ramach projektu społeczność akademicka korzystała z konsultacji z doradcą edukacyjno-zawodowym. 

    Zakres wsparcia:

    • określić swoje mocne strony oraz obszary do rozwoju,
    • porozmawiać o dalszej ścieżce edukacyjnej np. rozważyć kolejne studia bądź specjalizacje,
    • stworzyć profesjonalne CV,
    • przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,
    • określić kierunek rozwoju zawodowego,
    • omówić skuteczne sposoby poszukiwania pracy,
    • poznać obowiązki i przywileje wynikające z posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności,
    • poruszyć inne tematy zw. z rozwojem zawodowym, w zależności od indywidualnej sytuacji np. autoprezentacja, komunikacja, praca zespołowa.

  • Terminy dyżurów doradczych (w godz. 10:00–16:00) na rok 2022/2023:

    • pn 13 marca 2023
    • pn 17 kwietnia 2023
    • pn 22 maja 2023
    • pn 5 czerwca 2023

    Katarzyna Likus, doradca edukacyjny i zawodowy, trener umiejętności miękkich.

    Od wielu lat towarzyszę ludziom w drodze ich zawodowego i osobistego rozwoju. Specjalizuję się w doradztwie zawodowym, inspiruję coachingiem i psychologią. Wspieram w określeniu zasobów, odkrywaniu potencjału, obszarów do rozwoju. Doświadczenie zdobyłam pracując przez 8 lat w organizacjach związanych z aktywizacją osób z niepełnosprawnościami i wykluczonymi społecznie. Od 3 lat wspieram rozwój karier studentów w środowisku uczelni wyższej. Ukończyłam 5-letnie studia wyższe na kierunku Pedagogika z specjalizacjami: „Poradnictwo edukacyjno – zawodowe” oraz "Poradnictwo psychologiczno - pedagogiczne" na Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Ponadto studia podyplomowe: „Coaching z elementami psychologii” na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym SWPS we Wrocławiu. Stale rozwijam się i kształcę uczestnicząc w konferencjach, certyfikowanych szkoleniach. Moją pasją jest turystyka rowerowa oraz piesze wycieczki górskie.

Psycholog

W ramach projektu działał przy Uczelni punkt konsultacji psychologicznych.

  • Czego spodziewać się w czasie wizyty (Jak mogę przygotować się do wizyty u psychologa?)

    • Poufność. Psycholog ma obowiązek dotrzymania tajemnicy psychologicznej. To co pacjent mówi w gabinecie, zostaje w gabinecie. Jest to zgodne z kodeksem etyki psychologa. Istnieją jednak wyjątki, w których terapeuta zostaje zwolniony z odpowiedzialności. Wszystko powinno być wyjaśnione w gabinecie podczas wizyty.
    • O czym mam mówić? O czym tylko chcesz. Najczęściej do psychologa idzie się w momencie jakiegoś kryzysu sytuacyjnego, złego samopoczucia lub pogorszenia funkcjonowania. Można jednak iść do psychologa i pracować nad samorealizacją.
    • Co się robi podczas wizyty? Zazwyczaj wszystko opiera się na rozmowie. Niekiedy psycholog zadaje różne zadania, np. w formie tabeli uczuć albo dziennika emocji. Nie jest to jednak zasada, nie każdy psycholog z tego korzysta. Ponadto nie jest to obligatoryjne, zawsze możesz wyrazić swoją niechęć. Wszystko ustalane jest w trakcie wizyty, na bieżąco.
    • Czy psycholog poradzi mi, co mam zrobić? Nie, psycholog nie radzi. Psycholog pomaga przejść trudną sytuację i pomaga Ci ją zrozumieć. Ostateczne decyzje zawsze podejmujesz Ty.

    Nasz psycholog

    • Paweł Kita jest absolwentem Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. W 2012 r. ukończył kierunek Psychologia o specjalności Psychologia kliniczna. Jako studia podyplomowe wybrał Studium Interwencji Kryzysowej w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii, które ukończył w 2015 r. z wynikiem bardzo dobrym. Następnie kontynuował podnoszenie swoich kwalifikacji rozpoczynając w 2015 r. specjalizację z Terapii Uzależnień pod patronatem Krajowego Biura Przeciwdziałania Narkomanii.
    • Współpracował z wrocławską Fundacją "Dobrze że jesteś", pomagając Pacjentom przebywającym w Dolnośląskim Centrum Onkologii.
    • Obecnie współpracuje z prywatnym ośrodkiem terapii uzależnień prowadząc terapię grupową oraz indywidualną. Pełni również dyżury w Poradni Rodzinnej prowadząc konsultacje i poradnictwo z zakresu uzależnień i współuzależnień. Jednocześnie prowadzi swój prywatny gabinet psychologiczny koncentrując się na pracy z osobami uzależnionymi, ich rodzinami oraz dla współuzależnionych.

    Miejsce

    • Konsultacje odbywały się w Punkcie obsługi OZN (budynek dydaktyczny PWT, pl. Katedralny 1), pokój nr 21 (przy windzie) - II piętro

    Terminy dyżurów

    Marzec:

    • pt 10, godzina 10:00-13:00
    • pt 17, godzina 10:00-14:00

    Kwiecień:

    • pt 14, godzina 10:00-13:00
    • pt 21, godzina 10:00-14:00

    Maj:

    • pt 12, godzina 10:00-13:00
    • pt 26, godzina 10:00-14:00

    Czerwiec

    • pt 2, godzina 10:00-13:00
    • pt 16, godzina 10:00-14:00